Lagom!

Hej ♥
 
Hoppas DU njuter av denna fina fredag och gör saker du gillar ♥
 
Jag myser hemma..
Middagen på g i ugnen..
Sambon cyklar i vardagsrummet..
Lugn och harmoni ♥
 
På förmiddagen var jag ute i det underbara vädret och sprang ♥
Sol, snö, blå himmel, 20 km, lycka, harmoni, glädje ♥
Det är saker som det som får mig att må som bäst!
Efter ett långpass är det viktigt att få lite vila, så kvällen kommer tillbringas i soffan ♥
Lagom av allt = balans!
 
Det där med lagom..
Lagom är inget ord jag använder så ofta..
Men just här och nu känns det rätt!
Lagom..
Att det ska vara så svårt att få till livets pusselbitar så det blir lagom..
Förstår du vad jag menar?
Jobb, mat, träning, relation, vänner, egentid..
Många pusselbitar som behöver sin dos av tid och engagemang!
Lagom av allt och vi mår som bäst ♥
 
I jultider är det många som släppper helt på rutinerna..
Äter mer..(inget konstigt och inget fel, om det handlar om ett par dagar!)
Skippar motionen..(inte heller det något fel om det handlar om ett par dagar!)
Men..
Jul och nyår och trettonhelgen..
Det blir lätt ganska många dagar tillsammans!
Vad jag vill komma till är..
Ät allt du gillar och ta hand om dig själv ♥
Unna dig att vila..
Men unna dig också en promenad!
Tänk utanför din box..
Det är hur trevligt som helst att umgås med släkten på en promenad!
Ät det du verkligen gillar, hoppa över det andra..
Sluta äta när du är mätt..
Då blir det lagom!
Njut av maten ♥
 
Jag älskar choklad, så mitt val av julgodis är min favoritchoklad ♥
Brysselkål, clementiner, juläpplen, hembakt bröd, spenatpaj och senapsgriljerad quornfile..
Det har jag mumsat på!
Löptur med sambons söta syrra på juldagen och promenader fick vi till=härligt uppiggande ♥
 
Jag minns jular då jag var sjuk..
Åt bara sallad..
Tog jag en pralin ur Alladinasken spårade det ur..
Då klämde jag i mig typ hela asken..
Inget fel att göra det en gång om året kanske..
Men om det orsakar en massa ångest och tankar är det inte värt det!
 
NU..
Jag äter min choklad..
Jag njuter ♥
Jag äter den mat jag gillar..
Mycket frukt och grönt känns naturligt!
Men även av annat, så att kroppen får det den behöver ♥
Jag lever lagom..
Känslan såhär på annandagen..
Underbar ♥
Denna julen har varit den bästa hittills i mitt liv ♥
 
Alla bitar har funnit sin plats..
Det har gett harmoni!
Lagom av allt..
Balans ♥
 
Ikväll blir det bakpotatis, keso och ugnsrostade rotsaker till middag=mums!
I kylskåpet finns en av mina favoritchokladkakor ♥
Känner jag för det blir den ett lyxmellis ikväll!
Den känslan..
Att själv välja vad jag vill äta..
Att inte någon ätstörningsröst bestämmer..
Den känslan..
Oslagbar ♥
 
Mitt mål är att leva lagom..
Lagom behöver inte innebära tråkigt!
Lagom kan liknas vid balans i min värld ♥
 
 

Kommentera här: