Söndagstänk..

Hej på er!
 
Sjunker ner i soffan (nu har vi haft den en vecka och jag som inte ens är någon soffälskare älskar den..;)) med datorn i knät och filt omkring mig och tänker tillbaka på veckan som varit..
 
Jag tycker det känns som att tiden rusar fram..snart är det mars=våren på ingång (vilket jag i och för sig inte har något emot..:)) och sen blir det sommar som blir höst som blir jul och nyår..ni förstår kanske vart jag vill komma..tiden kan tyckas stå stilla ibland, men egentligen så har den en riktig fart och det gäller att hänga med! För gör man inte det så säger det bara svisch och så är allt slut..det låter hemskt men det är sant..njut av din tid och fånga varje dag, gör varje dag till en bra dag!
Jag brukar se det som att det blir som jag tänker = tänker jag fina tankar och laddar med positivitet så blir det en dag fylld av lycka, glädje och välmående. Det är svårt att styra sin omgivning, men man kan påverka den. När jag möter en leende person så blir jag glad och kan jag genom att le göra någon annan glad får det mig att må bra = man får vad man ger!
 
Det är även viktigt att tänka fina tankar om sig själv, det finns bara en av dig och det är DU!
Se dig själv i spegeln och säg till dig själv att du är viktig, stark och fantastisk! Det finns så många som så fort de ser en spegel tänker negativt och ser det som de inte är nöjda med.."jag har för korta ben, min näsa är sned, jag valde fel kläder idag.." då blir hela känslan negativ och man hamnar i en negativ spiral..tänker man istället "jag har fina ögon, vad snygga de här jeansen är, vilka starka och fina ben jag har.. " då blir det ett positivt tankemönster vilket genererar positiva tankar=man mår bra!
 
Vad är det första DU tänker då du ser dig själv i spegeln på morgonen? 
" Hej snygging " tycker jag att du ska säga till dig själv imorgon, lova det :)
 
Jag är laddad för en ny vecka fylld med massa härligheter, here we go!
Men först..en skön söndagkväll..önskar er alla detsamma.
 
Kram Linda
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: