Mackmakeri...

Mackor..
Det förknippas ofta med onyttigt..
 
Men..
Man kan göra nyttiga mackor också!
Jag tycker att en god macka kan förgylla tillvaron..
 
Knäckebrödsfreak som jag är så faller valet ofta på detta bröd..
Surdegsbröd eller rågbröd med mycket hela korn i faller också mig i smaken..
På helgen är det fantastiskt gott att lyxa med scones..
 
Jag väljer att pynta min macka med det jag gillar...
Som bonus så är det också saker som förser min kropp med nyttigheter..
Bra kombination eller hur!?
 
Avocado
Ägg
Keso
Grönsaker
Örtsalt
Philadelphiaost (finns många goda smaksatta som alla sätter sin touch på mackan!)
Smörgåsgurka
Hummus
 
 
Det är bara fantasin som sätter gränser..
Och fantasi har jag gott om!
 
 
 
 
 
Nu har det pluggats här en stund..finns hur mycket som helst att nörda ner sig i när det gäller kost..
På måndag börjar 2:a utbildningsveckan på Paulúns Näringscenter och det kommer bli såå kul!!
Men först en ledig helg..hur härligt som helst!!
 
Solen lockar..
Promenad på g!
 
Ha en fantastisk fredagkväll!
 
Kram Linda
 

Kommentera här: