Kladdkaka i en mugg..

Hej på dej!
 
Vilken dag!
Underbara höst!
Solen strålar och jag med den..
Livsglädje!
 
Sprang en lång runda tidigare idag..
Njöt av sol och bra musik..
Såå härlig känsla när man springer 2 mil och det känns som 2 km!
 
Springa långt kräver energi!
Nyss fixade jag ett grymt gott mellanmål som direkt blev en favorit..
Kladdkaksmuggkaka heter den i min receptbok än så länge..
 
Här kommer receptet!
 
1/2 dl proteinpulver med chokladsmak (jag använder Nutritech Pure MPC)
1 äggvita
2 tsk kakao
1 msk kokosmjöl
1 msk steviaströ
1/2 tsk balpulver
1 msk chokladsirap (Walden Farms)
4 msk vaniljyoghurt
1 tsk snabbkaffe
 
Blanda allt i en bunke.
Bred ut i en mikrotålig skål.
Strö på 1 tsk kakaonibs.
Plasta över med plastfolie.
Mikra på full effekt ca 30 sek.
 
Vält upp kakan på en tallrik eller ät direkt ur skålen.
Servera gärna med färska bär och vaniljkvarg!
Såå gott!
Kladdkaka till mellanmål..ja tack!!
 
 
 
 
 
Nu ska jag snöra på mig skorna och ge mig ut i solen på en promenad!
 
Ikväll blir det onsdagsmys med sambon = guldkant på tillvaron!
Tacos står på menyn..så att middagen blir god finns ingen tvekan om..
 
Idag är det 21 månader sedan jag träffade min Jimmy för första gången <3
 
 
 
Njut av kvällen och må gott!
 
Kram Linda

Kommentera här: