Min favoritpizza!

Pizza är gott 😋
Den godaste jag vet är den jag gör själv (jo, man får tycka det 😂)
Smakrik botten med balans mellan mjukhet & knaprighet 😋
Fyllningen tillsammans med toppingen gör den delikat 👌
Har just mumsat måndagslunchen som var just denna pizza & jag njöt av varje tugga 😋
 
 
Såhär gör du den:
 
Till pizzadegen:
1 dl havregryn
1/2 dl havremjöl
2 msk hela linfrön
2 tsk fiberhusk
2 tsk bakpulver
1 krm salt
2 dl vatten
 
Blanda allt & låt stå 5 min.
Idag klippte jag ner lite färsk spenat i degen & det blev gott & grönt 👍
 
Kavla ut degen mellan 2 bakplåtspapper till önskad tjocklek & lägg sen pizzan på en plåt.
Bred på philadelphiaost.
Sen är det fritt fram att dra på den fyllning man gillar 👍
Idag hade jag en mix av broccoli, ruccola & svamp på min.
Grädda mitt i ugnen i 20-25 min på 225 grader.
Jag toppade dagens pizza med färsk spenat, röd paprika & fetaost 😋
 
Sååååå gott 👌
Som om inte det vore gott nog att pizzan är god så är den även glutenfri & ger en behaglig mättnad 👍
 
 

Kommentera här: