Äppelpaj!

Äppelpaj..
Vem gillar inte det liksom? 😋
 
Jag blev sugen på en lyxfika idag, så det blev just en äppelpaj 😋
En paj full av smak, utan socker, utan gluten och full av nyttigheter för kroppen 👍
Precis så jag vill ha mina mellanmål till vardags 😃
 
 
Såhär gjorde jag:
 
Pajdeg:
1/2 dl havregryn
1/2 dl havremjöl
1 äggvita
2 msk stevia
 
Blanda allt, tryck ut i en liten springform, min mäter 10 cm i diameter.
Grädda 10 min på 225 grader.
 
Fyllning:
2 små äpplen
2 msk stevia 
1 tsk kanel
1 tsk fiberhusk
1 msk russin
 
Tärna äpplena och lägg i en mikrosäker skål, blanda med stevia och kanel.
Mikra på högsta effekt 3 min.
Blanda ner fiberhusk (för att binda vätska och ej blöta ner pajdegen).
Tillsätt russin.
 
Lägg fyllningen i pajskalet, strö över lite havregryn.
Grädda 15 minuter på 225 grader.
 
Låt svalna av och servera sedan med exempelvis kvarg 😋
 
Serverade pajen med kokoskvarg och en kopp härligt te 😋
Detta mina vänner..
Det är livskvalitet ❤️
 
Ett tips med kvargen, låt den stå en halvtimme i frysen innan servering, då blir den som kokosglass 😋
 
Detta härliga mellanmål höll mig pigg och energisk flera timmar 👍
Perfekt när man som jag körde ett cykelpass 👊
 
Baka en paj, fixa en stor tekopp och bara njuuut livet ❤️
 
Kram Linda ❤️
 
 
 

Kommentarer:

1 Sofia Johansson:

skriven

Mums!! 😄 ser jätte gott ut!

Svar: Den var mumsig :)
LINDA

Kommentera här: