Chokladgranola!

Jag älskar choklad ❤️
Jag älskar granola ❤️
 
Såå..
Jag har gjort chokladgranola ❤️
 
Varje frukost jag äter hemma förgylls av min granola 👌
Knaprigt, gott, mättande och energiboostande topping på min kvarg 👍
Den fulländar min frukoststund ❤️
 
 
 
Testa att göra din egen granola, för det är såå enkelt och sååå gott 😋
 
Här kommer mitt recept:
 
1 dl hela linfrön
4 dl havregryn
2 dl kokosflingor
2 msk carobpulver
1 dl steviaströ
 
Blanda detta i en bunke.
 
Tillsätt:
4 äggvitor
1 dl vatten
 
Rör om väl och fördela på en plåt.
Rosta i ugnen på 150 grader i 1 timme.
Rör runt då och då och ha koll så det inte bränns.
 
Ta ut plåten och strö över
3 dl blandade nötter
Rosta vidare i 30 minuter.
 
Ta ut plåten och låt granolan svalna.
Tillsätt 3 dl fikon i bitar.
 
Njut av din chokladgranola 😋
 
Nu har jag en välfylld burk i skafferiet som kommer att avnjutas till frukost ❤️😋
Frukost är en underbar start på dagen och den vill jag förgylla 👌
Med en bra frukost får kropp och knopp energi 👍
Med energi kommer leendet automatiskt och man mår så väldans bra 😃❤️ 
 

Kommentera här: