Banana-Cheesecake!

En frusen cheesecake till mellanmål? 😋
Ja, jag tackar inte nej till denna 👌
 
Såå lyxigt att äta denna skapelse en helt vanlig vardag 💜
Mellanmål, fika, dessert..
Denna passar alltid 👍
 
Den är härligt krämig, kontrastrik med botten, fyllning och topping!
Innehållet är saker som kroppen mår bra av!
Upplevelsen mår även knoppen bra av 👍
 
Nu ska ni få receptet 😃
 
1 dl havregryn 
1 msk kokosmjöl
1 msk steviaströ
1 krm vaniljpulver
några saltkorn
3 msk kokande vatten
 
Blanda allt i en mugg, häll på vatten och rör om.
Låt stå 5 min.
Tryck ut degen i en liten form med löstagbar kant (min mäter 10 cm i diameter).
 
Fyllning:
250 g kvarg (jag använde Ica Basic)
1/2 mogen banan
1 msk steviaströ
1 msk koncentrerad Fun Light
1 tsk kanel
 
Lägg allt i en skål.
Vispa med elvisp till ett härligt fluff!
Häll fyllningen i formen.
Plasta över och ställ sen in i frysen i 4 timmar.
 
Vid servering:
Ta ut din cheesecake (30 min innan servering),
ta bort kanten (det kan du göra direkt när du tar den från frysen).
Lägg upp på en tallrik, pynta med mango & pudra över carobpulver.
 
En stooor kopp gott te, tända ljus och denna cheesecake alltså 👌
 
Hoppas det ska smaka 😋

Kommentarer:

1 Gabrilla:

skriven

OJ vilket fantastiskt mellanmål! :)

Svar: Gott, lyxigt och nyttigt = 3 önskningar i 1 :)
LINDA

Kommentera här: