Att bli vän med en fiende..

Äta bör man annars dör man..
Jo..
Sant!
 
För 10 år sen höll jag på att dö..
Just för att jag inte åt..
 
Hur galet är inte det egentligen...?
Hur kan man hamna i ett träsk så svårt att ta sig ur..?
20 år av mitt liv trampade jag runt i detta..
 
Idag ser jag det som en erfarenhet!
Om de åren kan få mig att leva resten av livet i balans..
I harmoni..
I kärlek till mig själv..
I tacksamhet över livet..
Ja, då är det värt det där träsktrampandet..
 
Idag är jag en annan Linda!
Glad, pigg, älskar mat, älskar att träna, älskar livet!
 
För att ta mig dit har jag fått kämpa!
Jag har tvingat mig själv att bli vän med min värsta fiende!
En fiende med namnet mat..
 
Mat..
Livsviktigt!
Men för en anorektiker en fiende av rang!
 
Idag är vi vänner!
Forna fiender..
Jag älskar mat!
Jag fyller min kropp med den mat den behöver för att må bra!
Jag vill ha energi till att leva!
Energi till att skratta!
Energi till att träna!
 
För mig är det viktigt med mat!
Bra mat!
Naturlig mat utan en massa tillsatser!
God mat!
Färgglad mat!
Mitt mattänk..?
Regelbundet, balanserat, gott, enkelt..
Varför  krångla till det?
 
Jag krånglade i 20 år..
Mådde jag bra?
NEJ!
Såå onödigt att sträva efter något som inte gör en lycklig ju!
20 kg mindre av mig för 10 år sedan..
Känns galet!
Inget jag vill tillbaka till!
 
Man matas dagligen av en massa i media och i livet..
Ät så, ät si, träna så, träna si..
NEJ!
Jag vill inte se!
Jag vill inte höra!
 
Jag går min väg!
Jag äter det jag mår bra av!
Jag tränar det som jag gillar!
Jag följer min magkänsla!
 
Kryddar det hela med en positiv syn på livet!
Ett leende fungerar alltid som extra piff på tillvaron!
Denna kombo blir himla välsmakande!
 
Ha en mysig måndag mina vänner ❤️❤️
 
Ta tillvara på denna magiska dag!
Livet är här & nu, ta tillvara på det!
Keep it simple 😃
 
Kram Linda ❤️
 
 

Kommentarer:

1 camilla :

skriven

Jättebra skrivet Linda 😊💜

Svar: Tack snälla du 😃💚
LINDA

Kommentera här: