Blomkålssoppa!

Dagens lunch blev den enklaste på länge..
Blomkålssoppa 😋
 
Alltså..
Löjligt enkelt och sagolikt gott 😋
Att det till på köpet är superdupernyttigt & billigt 👍👍
 
Inte den färggladaste måltid jag ätit, men såå gott 😋
En krämig soppa, len och god med milda fina smaker 😋
Toppad med rostade kikärtor & en klick färskost 😋
Mums 👌
 
Recept...?
Kan knappt kalla det recept 😂
 
Jag tog ett blomkålshuvud på ca 600g, delade och sköljde.
Ner i en gryta, på med vatten, salt/vitpeppar/örtsalt.
Kokade 10 min.
Ner i mixern med ca 2 dl kokspad.
Mixa!
Smaka av med vitlökssalt och örtsalt.
 
Servera 👍
 
Jag mumsade mackor till, annars blir jag inte mätt längre än en timme 😂
 
Nybakt bröd med philadelphiaost, gurka och ugnsbakade tomater 👌
 
Njut av denna sköna sommaronsdag & LE mot livet 😃
 
Kram Linda ❤️

Kommentera här: