Cheesecake-bak!

Cheesecake alltså..
Det gillar jag ❤️
 
Jag gjorde en härlig cheesecake igår som jag tänkte dela med mig av 👍
 
 
 
Såhär gör du denna goding:
 
1 dl havremjöl
2 msk steviaströ
1 msk carobpulver
1 krm salt
1 äggvita
 
Blanda alla torra ingredienser i en bunke, tillsätt äggvita & blanda om.
Tryck ut den lite smuliga degen i en liten springform (min mäter 10 cm i diameter)
Grädda 15 min på 175 grader.
Låt svalna.
 
Fyllning:
1 burk (250g) kokoskvarg 
2 msk stevia
1 krm vaniljpulver
1 tsk kakaonibs
1 dl frysta björnbär
 
Vispa ihop allt till fyllningen med elvisp.
Lägg fyllningen i det avsvalnade skalet.
Ställ i frysen ett par timmar innan du mumsar 😋
 
Alltså..
Den var väldans god 😋
 
En hälsosam cheesecake full av smak och fräschör 👌
Sommarfeeling så det sjunger om det 🌸
 
Ha en underbar tisdag och njut av livet 💞💞
 
Kram Linda ❤️
 
 

Kommentera här: