Mera bak!

Jag har upptäckt en sak..
Jag gillar att baka 😃
 
Blev ett expriment med lyckat resultat igår..
 
 
 
 
Vet inte vad jag ska kalla den...
Kanelbullskaka kanske 😉
 
Jag gillar inte bullar för att de ofta är torra och med för lite fyllning..
Men jag gillar kanel..
Jag gillar nybakt..
Jag gillar kladdiga kanelbullar 😋
 
Så..
Det blev en egen kreation..
Lindas kanelbullekaka 😃
 
1 dl havregryn
1/2 dl havremjöl
2 tsk bakpulver
2 tsk fiberhusk
2 msk steviaströ 
1 krm vaniljpulver
1 krm salt
1 krm kanel
2 dl vatten
 
Blanda alla torra ingredienser och tillsätt vatten, låt sedan stå 5 min.
Sätt ugnen på 200 grader.
 
Platta ut degen mellan plastfolie, tryck sen varsamt ner den i en liten springform, min mäter 10 cm i diameter.
 
Blanda ihop fyllningen:
3 msk osötat äppelmos
1 tsk kokosflingor
1 krm kanel
1 tsk steviaströ
1 krm vaniljpulver
 
Fyll hålet i degen med fyllningen.
Grädda i nedre delen av ugnen på 200 grader i 20 minuter.
 
Smakar gott av kanel, friskt av äpple, saftig och härligt mättande 😋
Ett perfekt mellanmål då den ger kroppen bra energi 👍
 
Ut i köket å baka 👌
 

Kommentarer:

1 Johanna:

skriven

Mmm det lät gott!

Svar: Det var gott :)
LINDA

Kommentera här: