Galet god granola!

Granola är gott 😋
Fast jag blir ofta besviken på de jag köper i butik..
Inte alls så goda som de ser ut att vara på bilden på förpackningen!
 
Så idag gjorde jag min egna granola 😃
 
Jag tycker att den blev jättegod 😋
 
 
Knaprig, lagom söt och med härlig smak och fina bitar 😋👌
 
Receptet kommer här:
 
4 dl havregryn
1/2 dl hela linfrön
1/2 dl chiafrön
1 dl cashewnötter
1 dl kokos
3 äggvitor
1 dl steviaströ 
2 tsk vaniljpulver
 
Blanda allt detta i en bunke.
Strö ut på plåt och rosta i ugnen på 125 grader 1,5 timme.
Kika till det så det inte bränns 😁
 
Tillsätt sedan:
1 dl strödadlar
1 dl mullbär
2 dl gula russin
1 dl torkade äppelbitar 
 
Låt svalna och sen är det bara att mumsa 😋
 
 
 
 
Jag åt den med kokoskvarg..behöver jag ens nämna att det smakade ljuvligt 😋
 
Nu ska jag dra iväg på ett cykelpass med ett härligt gäng 😃
 
Ha en trevlig kväll ❤️
 
Och gör granola 😉

Kommentarer:

1 Marie Andersson:

skriven

Detta verkar supergott! Får nog provas framöver =)

Hoppas du får en härlig dag och en härlig sommar =)

Kram Marie

Svar: Kan varmt rekommendera den, den blev såå god :)
Önskar dig detsamma!! Njuuuut av sommaren och ta hand om dig!

Kram!
LINDA

Kommentera här: