Granola a la galet gott!

Jag gjorde ett lass granola igår 😋
 
Oj vad den blev god 😋👏
 
Så jag tänkte dela med mig av receptet,
liksom lite onödigt att behålla denna goding för sig själv 😉
 
Granola på galet gott vis 😋
 4 dl havregryn 
1 dl hela linfrön
1/2 dl chiafrön
1 dl kokos
1 tsk salt
1 dl steviaströ (jag använder Ica's)
1 msk vaniljpulver 
175 g blandade nötter
 
Blanda allt detta i en bunke.
Tillsätt 3 äggvitor och 1 dl vatten och rör om väl.
Lägg på en plåt och rosta 1 timme på 150 grader.
Rör om då och då och ha koll så det inte bränns.
 
Låt svalna av.
 
Rör sedan ner:
 
Hackade aprikoser
Strödadlar
Hackade fikon
Torkade äppelbitar
 
Ta lite som du känner i mängd!
Jag gillar torkad frukt så jag öser på 😃
 
 
 
 
Älskar när det är små klumpar som man kan sitta och plocka med 👌
Knastrigt, gott och mättande = tre önskningar i en 👌
 
Denna granolan mumsar jag tillsammans med kvarg & hallon 😋

Kommentarer:

1 Mary:

skriven

åH, SÅ gott och nyttigt!

Svar: Ja, den är underbart god & nyttig :)
LINDA

Kommentera här: