Kanelbullar!!

Alltså..
Jag bakade galet goda (enligt mig!) kanelbullar idag 😋😋
 
Bara måste dela med mig..
 

Kanelbullar 😋
 
1 dl havregryn
1/2 dl Universalbakmix (från Urtekram)
1 krm salt
1 krm vaniljpulver
2 tsk bakpulver
2 tsk fiberhusk 
3 msk steviaströ
2 dl vatten
 
75 g philadelphiaost (3 %)
1 krm vaniljpulver
1 tsk kanel
2 msk steviaströ
1 msk strödadlar
 
Blanda allt till degen, låt stå 5 min.
 
Blanda ihop fyllningen.
 
Kavla ut degen till en liten fyrkant, mellan 2 lager plastfolie. Typ 15 x 15 cm.
Bred på fyllningen.
Rulla ihop med hjälp av plastfolien.
Skär rullen i 6 bitar.
Lägg dessa i en avlång brödform.
Grädda 10 min mitt i ugnen på 225 grader.
 
 
Baka, ät och njut 😋😋
 
Glutenfria, sockerfria, saftiga å himla goda 😋😋

Kommentarer:

1 Johnny:

skriven

Nice, dom måste jag prova, tack!

Svar: De är supergoda 😃👍
LINDA

Kommentera här: