Cheesecake med sommarfeeling!

Cheesecake 😋
Det är gott det 👍
 
Jag gjorde en Frozen Cheesecake idag & det blev en fräsch skapelse med sommartouch 😋
Denna kan du äta både en & två & tre bitar av för den är nyttigheten själv 👌
Smaken påminner om yoghurtglass & eftersom att jag gillar det så gillar jag denna cheesecake 😋
 
                                                                    
 
3 dl kokta kikärtor
1 ägg
2 msk stevia
1 krm vaniljpulver 
2 msk vatten
 
Mixa allt.
Tryck ut i form med löstagbar kant, 21 cm i diameter.
 
Grädda 12 min på 180 grader.
Låt svalna.
 
200 g philadelphiaost (jag använder 3%)
500 g lättkvarg
4 äggvitor
2 msk steviaströ
1 krm vaniljpulver
1/2 dl hallonsylt (jag använde Ica Gott Liv's hallonsylt)
4 rutor mörk choklad 
 
Vispa ihop allt utom sylt och choklad.
Rör ner sylt och hackad choklad.
Häll fyllningen över bottnen i formen.
Ställ i frysen.
Ta fram 30 min före servering.
 
Njuuuut av smaken av sommar 😋😋
 
 
 
 
 
 
Denna cheesecake är glutenfri, god och nyttig 😋👍
 
Testa så får du en lätt och fräsch dessert 😋

Kommentarer:

1 Gabriella:

skriven

Åh så gott det ser ut! Spännande med kikärtor i bottnen :)

Svar: En vild chansning från mig med kikärtor i botten ;)Men jag tycker att det blev bra :)
Ett recept jag kommer att utveckla i framtiden!
LINDA

Kommentera här: