Nybakt!

Gomorron mysiga måndag ❤️
Med regnet smattrande mot rutorna tycker jag det passar bra med inspiration till bak 👍
För visst är det något speciellt det där med att sätta sig ner och mumsa mackor 😋
Tända ljus, fortfarande varma bröd, goda pålägg, kaffe eller största koppen med te..
Det är för mig ett sätt att guldkanta livet ❤️
 
Såhär såg min 1:a adventsfrukost ut igår..
Kombon philadelphiaost, prästost och fikonmarmelad är fantastisk 👌
Keso & hallonmarmelad 😋
 
Kan tipsa om marmeladerna av märket St Dalfour!
Bara frukt i och inget tillsatt socker 👍
De är dessutom vrålgoda 😋 (annars hade jag inte ätit dem😂)
 
Favoriterna är fikon och jordgubb, men alla jag smakat har varit bra 👍
 
Nog om pålägget, här kommer det enkla receptet:
 
4 dl havregryn (kör i mixer till ett mjöl)
4 tsk bakpulver
1 tsk salt
3 msk fiberhusk 
1 msk hela linfrön
2 msk strödadlar (eller russin)
2 msk steviaströ
5 dl vatten
 
Blanda allt, låt stå 5 min.
Dela degen i 6, rulla bollar och lägg på plåt.
Grädda mitt i ugnen i 12 min på 200 grader.
 
Låt svalna av under bakduk.
 
Sen är det bara att njuta 👌😋
 
Nu är det dags för mig att duka frukostbordet och mysa vid köksbordet 👍
Regnet smattrar mot rutan, vinden viner..
Men här inne, där är det jag som skiner 😃
 
Se till att skina idag DU oxå 💜
Livet blir bättre när vi ler 😃
 
Stor kram! ❤️

Kommentera här: