Gröt är gott!

Gomorron mysiga måndag & gomorron fina bloggläsare ❤️
 
Här sitter jag i köket med magen mätt efter en härlig frukost 😋
Har startat dagen lugnt och skönt och känner mig nyfiken på denna nya veckan 😃
 
Jag har ätit kvarg med bär och granola till frukost jag vet inte hur länge..
Jättegott 😋
Men nu när det går mot mörkare tider med kallare temperatur ute så känns gröt lockande!
Jag kan ju inte följa något standardrecept på något 😂
Så min favoritgröt har min egna personliga touch 👌
Jag älskar ❤️
 
En härligt smakrik gröt med hemkokt äppelkompott & vaniljkvarg 😋
 
Gröten gör jag såhär:
1 dl havregryn
1/2 tsk salt
1 msk linfrön
1 msk steviaströ
1 krm pepparkakskrydda
1 msk torkade fikon
3 dl vatten
 
Koka på svag värme ett par minuter.
Ta grytan från värmen, rör ner en äggvita och fortsätt röra någon minut.
Häll upp härligheten i en skål & servera med mumsiga tillbehör 👍
 
Med denna gröten i magen ska jag nu ta mig an dagen 😃
Lite plugg och en promenad bjuder förmiddagen på 👏
 
Njut av denna magiska måndag mina vänner ❤️
 
Kram Linda ❤️

Kommentera här: