Mumsig morotskaka!

En härlig höstkväll som denna förgylls med en mumsig morotskaka 😋
Ett gott fika som ger kropp & knopp härlig energi 👊
Till vardags vill jag ge min kropp det den mår bra av, och där ingår inte socker..
Därför bakar jag utan socker och ofta med havre som bas!
Gott, billigt och nyttigt 👍
Denna morotskaka är full av smak och full av nyttigheter = perfekta mellanmålet 😃
Vem har sagt att mellanmål inte kan vara i form av morotskaka? 😉
 
Här har jag mumsat en stund på min kaka..😂
 
Här kommer det superenkla receptet:
 
Morotskaka (8 bitar)
 
4 dl havregryn
8 msk kokosmjöl
8 msk steviaströ
2 tsk bakpulver
4 dl finriven morot 
1 msk kanel
1 tsk pepparkakskrydda
1/2 tsk salt
2 tsk fiberhusk
1 tsk vaniljpulver
4 msk hackade fikon
3 dl vatten
4 ägg
 
Mixa allt!
Häll smeten i en springform med diametern 20 cm
Grädda 17 minuter på 175 grader.
 
Frosting:
500 g lättkvarg
4 msk steviaströ
1 tsk vaniljpulver
 
Vispa ihop till ett fluff med elvisp.
Bred detta försiktigt på den kalla kakan.
Förvara kakan i kylen fram till servering.
 
Sen är det bara att fixa en stooor kopp te, lägga upp en bit kaka och bara njuuuuta 👌
 
Nu ska jag fixa mig något att äta, som inte är morotskaka 😉
 
Njut av kvällen och gör det leende 😃
 
Kram Linda ❤️

Kommentera här: