Broccolipaj!

Ett bra tillbehör till en grillmiddag, eller vilken middag som helst, är en paj!
Jag trollade fram en broccolipaj i söndags när vi fick gäster 👍
 
Detta är en lite annorlunda paj med en härlig grön färg 😃
En paj man blir glad av att äta och som smakar fint med tillbehör som sallad, grillat & tzatziki 😋
 
 
Här kommer receptet 👍
 
Broccolipaj 😋
 
2,5 dl Mörk Bakmix (från Urtekram)
1 ägg
1 äggvita
 
Blanda ihop, tryck ut i pajform.
Grädda15 min på 200 grader.
 
250 g färsk broccoli
3 dl vatten
3 ägg
200 g fetaost
1 msk philadelphiaost
Salt, svartpeppar, vitlök
 
Mixa broccoli och vatten till en jämn massa.
Tillsätt fetaost, ägg, philadelphiaost och kryddor och mixa slätt.
 
Häll blandningen i pajskalet och grädda 45 min på 200 grader.
 
Jag föredrar att äta den lite ljummen, då smakar den mest 😋
 
 
Jag har mumsat denna goding i matlådan i veckan och där har den funkat lika bra 👍
 
Testa gärna 👍
 
 

Kommentera här: