Enkla brödet!

Jag vet..
Jag bakar ofta mina scones 😉
Men det är ju så snabbt, enkelt och gott 😋
 
Igår bakade jag scones som idag fick följa med mig i väskan till skolan 👍
Väldans gott till lunch med sällskap av keso & fruktsallad 👌
 
Receptet då..
Såå enkelt och med ingredienser som man ofta (iallafall jag) har hemma 👍
 
Till 2 scones behövs:
2 dl havregryn
2 tsk bakpulver
2 tsk fiberhusk
1 krm salt
2 msk steviaströ
1 krm vaniljpulver
1 dl yoghurt
1,5 dl vatten
 
Lägg havregrynen i en mixer och kör en minut så du får ditt egna havremjöl.
Blanda sen alla torra ingredienser i en bunke, tillsätt vatten & yoghurt.
Låt stå 5 min.
Forma 2 bollar och lägg på plåt.
Grädda mitt i ugnen på 225 grader i 15 min.
Låt svalna under bakduk.
Servera med goda pålägg som keso, philadelphiaost, marmelad, frukt, brie, vällagrad ost..
Bara fantasin sätter gränser 👍
 
Perfekta och smidiga att ta med som mellanmål eller som en del av en enkel lunch 😋
 
 
 
Så smyg nu upp en liten stund tidigare imorgon, baka dessa, duka bordet, tänd ljus och njuuuut länge 😋
 
Trevlig helg ❤️

Kommentera här: