Hallon&Chokladcheesecake!

Gokväll ❤️
 
Hoppas torsdagen varit toppen och du njuter av en mysig kväll ❤️
 
Kom nyss hem från jobbet, galet hungrig 😝
 
Man kan ju inte bli annat än lycklig av att då duka fram..
 
Hallon-och chokladcheesecake 😋
 
Sååå gott & lyxigt kvällsfika 😋😋
 
Receptet kommer här:
                                         
1 msk kokosmjöl
1 dl havregryn
1 msk kokos
2 msk steviaströ
1 tsk carobpulver
2 msk kokande vatten
 
Blanda allt, låt stå 5 min. 
Tryck ut degen i en springform med diameter 10cm.
 
Fyllning:
250 g naturell kvarg
1/2 mogen banan
1 msk mullbär
1 tsk kakaonibs
1 tsk snabbkaffepulver
2 tsk carobpulver
1 msk steviaströ
1/2 dl frysta hallon
 
Vispa ihop allt med elvisp & fördela fyllningen i formen.
 
Ställ i frysen i minst 3 timmar innan servering.
Ta ut din cheesecake, lossa kanten men låt botten sitta kvar.
Låt stå i rumstemperatur 20 minuter.
Lägg cheesecaken på en tallrik, pudra över carobpulver & toppa med kakaonibs.
 
 
Nu ska jag koppla av med denna goding, te och min älskling när han tränat klart ❤️
Livskvalitet ❤️❤️
 
 

Kommentarer:

1 Marie Andersson:

skriven

Hej Linda!

Ser underbart gott ut, tror jag också ska försöka mig på den, kommer ju behöva någon pluggpaus under dagen =)

Hoppas du får en mysig helg!

Kram Marie

Svar: Perfekta godbiten att ta till i en pluggpaus :)
LINDA

Kommentera här: