Pizza!

Regnet smattrande mot rutan i Stockholm idag 😃
Mysväder och perfekta pizzafixarmoodet = pizzalunch 😋
 
Enkelt, gott och nyttigt 👌
3 önskningar i 1 👊
 
Såhär gjorde jag:
 
1 dl havregryn (kör dem till mjöl i mixern)
1/2 dl mörk bakmix (från Urtekram), eller annat valfritt mjöl
1 krm salt
2 tsk bakpulver
1 msk fiberhusk
2 dl vatten
 
Blanda allt och låt stå 5 min.
 
Gör fyllningen under tiden 👍
 
Jag valde att rensa kylen typ 😉
Blandad svamp från frysen, färska champinjoner, ruccola, tomat,
lök, paprika, majs och sojabönor frästes ihop i en stekpanna,
kryddade med salt, svartpeppar, vitlök och tacokrydda.
När det var klart lät jag grönsaksröran landa i ett durkslag, för att få bort överflödig vätska.
 
Ut med degen på ett bakplåtspapper.
Ta ett papper till och kavla ut degen däremellan.
 
Jag breder philadelphiaost på degen innan fyllningen åker på.
Sen lite svartpeppar & salt på toppen.
 
In i ugnen på 225 grader i 20-25 minuter.
 
Toppa hela härligheten med fetaost, mixsallad och tacosås 😋😋
 
Pizza a la Linda 👌😋
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Jennifer:

skriven

Åh vad gott det ser ut! Har du provat pizzadeg på blomkål? så himla gott! :)

Svar: Den var supergod :) Det har jag inte testat! Än ;)
LINDA

Kommentera här: