Kladdkaka 😋😋

Jag fick ett baksug igår..
Och chokladsugen som jag typ alltid är..🍫
Ja, då är det rätt självklart att det blev kladdkaksbak 👍
 
Det är inte alltid som mina expriment blir lyckade..
Ganska ofta är smeten typ godast 😝
Men igår..
Ja, smeten var god! Men kakan ännu godare 👏👏
Då blir en allt lycklig ❤️
 
 Så här ser receptet ut:
 
1 pkt stora vita bönor
4 msk Whey vaniljsmak
2 msk kasein med chokladsmak
2 ägg
1 äggvita
1/2 dl yoghurt 
2 msk steviaströ
2 msk carobpulver
1 tsk bakpulver
1 tsk flingsalt
1 krm vaniljpulver
1 krm snabbkaffepulver 
1 msk fibersirap gold
80 g mörk choklad (jag använde en sockerfri variant)
 
Skölj bönorna i ett durkslag. 
Ner med allt utom chokladen i en mixer.
Mixa!
Bryt chokladen i bitar.
Ner med chokladen i mixern.
Mixa!
Smaka av smeten,
justera ev med mer sötning eller carob,
efter egen smak.
Häll smeten i en form med avtagbar kant,
min mäter ca 20 cm i diameter.
Grädda 12 min på 170 grader.
Låt svalna av och ställ sen kakan i kylen över natten.
Min fick stå några timmar.. 😉
Njuuuuut 😋
 
Såhär såg kakan ut med rejäl glasstopping 😋
 
Alltså..
Bara såå galet gott 😋😋
Kakan sådär kladdig å go..
Med massa chokladighet..
Å så glassen..
Kan rekommendera Carte Do'r Triple Chocolate 😋
 
En galen tur att jag la ner de resterande 2 bitarna i frysen igår..
För nu har jag ju gotte till senare idag 😃👍
 
Hoppas DU skapar en toppentrevlig tisdag ❤️
Och..
Ett kladdkaksbak rekommenderas starkt 😉

Kommentera här: