Potatissallad 😋

Ikväll fick jag sug efter potatis 😋
Inspirerad av Filippa,
som driver bloggen matkreation.se,
gjorde jag en potatissallad 👍
 
Enkelt, gott & billigt 👏👏
Potatissallad Linda-style ser ut såhär:
 
400 g färskpotatis
1/2 gurka
1/2 dl sojabönor
1 dl kvarg
flingsalt
svartpeppar
örtsalt
 
Koka potatisen och låt den svalna.
Riv gurkan grovt och låt rinna av,
pressa ur vattnet så gurkan blir "torr".
Tina sojabönorna (jag spolar dem i en sil under vattenkranen).
Blanda kvarg, gurka, bönor i en skål och krydda rejält 👍
Jag slängde ner lite ruccola oxå 👍
Dela den kalla potatisen med röran.
Smaka av med mera kryddor om det behövs.
Låt stå en stund innan servering.
 
Såå gott 😋
 
 
 
Potatissallad är godare i smak än på bild 😉

Kommentarer:

1 a n n i k a:

skriven

Gott!

Svar: Ja, väldans gott 😋Testa 👍
LINDA

2 Emma:

skriven

Åh vad gott med potatissallad - ÄLSKAR det och håller med om att det smakar godare än vad det ser ut på bild! Den här låter svingod Linda! Min favorit är just nu kokt färskpotatis med olivolja, dijonsenap, dill, gräslök, fetaost, salt och peppar! Mums :)

Svar: Kommer säkert göra denna salladen idag igen 😉Vad gott med kombon potatis och fetaost, gör du det som en ljummen sallad då..eller? 😋
LINDA

Kommentera här: