Äggmacka!

Denna delikata äggmacka mumsade jag imorse 😋
Nybakt bröd, keso, Caviart, smörgåsgurka, ruccola och perfekt kokt ägg med flingsalt 👌
Mums 👍
 
Detta brödet alltså!
Såå gott 😋
Så enkelt 👍
 
2 dl havregryn (kör i mixer till mjöl)
1 krm salt
1 tsk bakpulver
1 msk fiberhusk
1 msk hela linfrön
2,5 dl vatten
 
Blanda allt i en bunke och låt stå 5 min.
Forma degen till en boll och kavla ut den mellan bakplåtspapper.
Lägg på plåt,skåra den så du får 4 bitar, nagga med gaffel.
Grädda 12 min på 225 grader.
Låt svalna av under bakduk.
 
Sen är det bara att bygga mackor för glatta livet 👍
 
Nu ska jag mysa vidare denna härliga lördag 😃
Njut av dagen och gör saker som gör dig glad 😃
 
Kram Linda ❤️

Kommentarer:

1 Jessica Sundberg:

skriven

Ser jättegott ut och lättbakat bröd är ett extra plus!

Svar: Älskar en bra äggmacka :)Med detta brödet blir det såå gott! Tror jag bakat det VARJE morgon senaste 2 veckorna ;)
LINDA

2 Jessica Clarén:

skriven

MUMS!

Svar: Sååå gott alltså :)
LINDA

Kommentera här: