Maräng version tre!

Hej vänner 💜
 
Hur mår ni? 🌸
 
Jag kom nyss hem från jobbet efter en trevlig kväll 😃
Nu är det en banansmoothie, te, tända ljus och choklad som gäller 😋
Bra sätt att avrunda dagen på 👌
 
Jag myste med marängtårta till mellis tidigare idag, så sagolikt gott 😋😋
 
Spröd maräng, en lagom söt kräm med touch av banan och pudrad med carob 👌
 
Jag snöar lätt in på saker..
Just nu är det visst marängtårta 😂
Bakat tre stycken på tre dagar 😉
Denna idag blev allt den allra godaste hittills 👍
 
Såhär gjorde jag:
 
Till bottnen:
 
Vispa 4 äggvitor till fast skum i en bunke.
Tillsätt 2 msk steviaströ & 1 krm vaniljpulver och vispa lite till.
Bred ut marängsmeten till en cirkel på en plåt.
Grädda 50 minuter på 100 grader.
Ta ut och låt svalna av.
 
Fyllning:
1 frusen banan
250 g naturell kvarg
(jag använder Lindahls som jag tycker är fast och bra i konsistensen)
1 krm vaniljpulver
2 msk steviaströ
 
Vispa med elvisp i ett par minuter till en fluffig kräm.
Lossa marängbottnen från pappret och lägg på ett fat.
Bred krämen på den kalla bottnen.
Pudra över lite carobpulver.
Smidigt att ta hjälp av en tesil och göra det.
Dekorera med hackad choklad om så önskas!
 
Sen är det klart 👍
 
Mumsig marängtårta som slinker ner såå lätt 😋😋
Efter är man härligt mätt 😉
Kanske passar bra till fredagsmyset? 😋
 
Ha det fint och må gott så hörs vi imorgon ❤️
 
Kram Linda ❤️
 
 

Kommentarer:

1 Sanna Eriksson:

skriven

Gott :-)

Svar: Jag har snöat in på marängtårta totalt och tror jag gjort 10 stycken senaste veckan ;)
LINDA

Kommentera här: