Fjärde delen..

Del 4 på storyn kommer här 😊
 
Storyn som leder mot botten..
 
Jag går i 1:an på gymnasiet..
Jag är på väg in i fängelset där jag kom att tillbringa många år..
Om jag hade vetat vilket h-e detta skulle bli..
Undrar om jag så envist hade fortsatt att hävda att jag inte hade några problem..
Undrar om jag hade vågat ta emot någon av alla de utsträckta händer som fanns..
 
Jag gjorde inte det..
Jag fortsatte..
Och det blev bara värre..
Under 1:an i gymnasiet blev jag bara smalare och smalare..
Många började undra..
Vad var det för fel?
 
Sommaren -98 tog mamma med mig till St:a Helenamottagningen i Skövde..
Varför undrade jag?
För att detta hade gått alldeles för långt!
Jag var i så dåligt skick att vi rekommenderades ett "studiebesök" på KSS,
sjukhuset i Skövde.
Det studiebesöket minns jag inte så mycket av..
Det jag minns är att dörren gick igen..
Och läkaren sa att jag inte fick åka därifrån..
Jag var i alldeles för dåligt skick för att åka hem..
 
Jag var fast!
Inte bara i min ätstörning..
I mina ögon låstes jag in på sjukhuset..
Där och då började min kamp inte bara emot mina inre demoner..
Kampen mot omvärlden..
Det var jag och min anorexi mot världen..
En kamp som höll på att kosta mig livet..
😱
 
Fortsättning följer..

Kommentera här: