Jag gör det en annan dag..

 
Man har en hög med saker att göra..
Man har skrivit en "to-do-list"..
Man har egentligen tiden..
Tiden till att göra det där på listan..
Men..
Man gör det inte 😬
Varför? 
🤔🤔
 
Jag borde plugga..
Jag borde planera och förbereda en del inför nästa vecka..
Jag borde laga middag..
Jag borde dammsuga..
Jag borde..
 
Men..
Vad gör jag?
 
Jag gör chokladbollar..
Plockar fram en chokladkaka..
Fixar te..
Tänder ljus..
Slösurfar..
 
För jag orkar inte göra annat just nu..
Jag har ingen lust..
För jag är trött..
Är det ok?
JA!!!
 
Att sänka ribban..
Att sänka kraven..
Att bara lyssna inåt..
Det är att vara snäll mot sig själv ❤️
Visst behöver man göra det som man behöver göra..
Annars blir det ju inget gjort 😝
Men man behöver inte alltid göra det just nu..
Vissa dagar behöver man bara kasta in handduken..
Bestämma sig för att låta den där listan vara tills en annan dag..
Typ imorrn 😉
Det är ok 👍
Det är att vara vän med sig själv..
Man lyssnar på en vän ❤️
Var vän med dig själv ❤️
Eller iallafall, jobba på att bli det 👍
Det finns bara en av dig och det är DU ❤️
 

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Så sant men tål verkligen att upprepas ofta det är lätt att glömma bort. Bra att du tog hand om dig själv.

Svar: Tål att upprepas, absolut 👍Såå viktigt det där med att lyssna på sig själv och att ta hand om sig själv ❤️
LINDA

Kommentera här: