Tokis vs Linda 👊

Hej pĂ„ er 💕
Hoppas ni mĂ„r bra och vaknat leende 😃
 
Jag skrev igÄr om de dÀr kilona..
De kilon som jag nu Àger..
Ett Ă€gande som gör mig vĂ€lmĂ„ende 💕
SĂ„ Ă€r det 👍
 
Men..
Visst har jag ibland tankar och kÀnslor om kroppen..
Jag ljuger om jag sĂ€ger annat 😬
Men..
Det viktiga Àr att inte lÄta tankar och kÀnslor ta
över 😼
Toktankar som jag kallar det,
alltsÄ tankar som försöker sÀtta kÀppar i hjulet för dig..
Tankar som mest bara Àr av ondo..
Hur bemöta dessa?
Jag brukar prata högt med dem 😂
 
Exempel:
Tokisen:
" Oj vad mÀtt jag blev!
Åt jag för mycket nu? "
Linda:
" Att bli mÀtt Àr inte detsamma som att ha Àtit för
mycket. Att bli mÀtt innebÀr bara sinnesro,jag behöver inte tÀnka pÄ mat pÄ ett tag, för nu Àr jag mÀtt "
 
Tokisen:
" Denna klÀnningen sitter tight, jag har blivit tjock "
Linda:
" Ja, den sitter tight för den Ă€r i storlek xs = en för liten storlek för mig och inget annat 👊"
 
Tokisen:
" Jag har inte gjort nÄgot vettigt idag,
jag borde gjort mera  saker "
Linda:
" Det jag har gjort Àr tillrÀckligt! Idag Àr en bra dag att inte göra lika mycket som jag brukar, jag behöver balans "
 
Tokisen:
" Nu Àr det snart sommar och alla kör beach 2017-fokus, ska du inte lyssna pÄ vad som sÀgs? "
Linda:
"Nej, dÄ jag lever ett liv utan kroppshets och dieter sÄ behöver jag inte Àgna en minut Ät det dÀr pratet"
 
NĂ„gra exempel pĂ„ hur jag hanterar toktankar 😊
Jag Ă€r starkare Ă€n toktankarna 👊👊

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Tack för dessa hjĂ€lp tankar Ă€r guld vĂ€rda❀

Svar: ❀❀
LINDA

Kommentera hÀr: