Regissören..

Igår morse så frågade Jimmy mig:
" Hur ser din dag ut? "
Jag svarade snabbt:
" Den ser bra ut "
😃
Jag förstod såklart att han menade hur jag jobbade 😉
Men 👍
Jag ville bara påminna om..
 
DU är din egen regissör!
DU styr dina tankar!
DU styr dina steg!
DU väljer hur du ser på saker!
 
 
Så..
Att välja de ljusa glasögonen 😎
Att se på saker från den ljusa sidan 😃
Att styra sina steg åt det håll en vill!
Att göra det som känns rätt för DIG!
Att förändra det som inte känns bra!
Att göra slut med människor som bara stjäl din energi!
Att lyssna inåt..
Vad vill DU?
Att regissera ditt liv så det blir som DU vill ha det ❤
 
Så tänker iallafall jag..
Att det blir som jag tänker!
Att beroende på mitt val av glasögon: ljusa eller mörka..?
Beroende på det så blir dagen/situationen olika..
Jag vill ha den ljusa varianten ❤
Det känns bäst för mig ❤
 
Hur regisserar DU ditt liv? ❤

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Du är bara så underbar med dina texter❤️ Tack för påminnelsen att i dag ta på de ljusa glasögonen för det är jag själv som bestämmer👍

Svar: Gullig du är, kul att du gillar det jag skriver ❤JAA, ta de ljusa glasögonen, de är såå mycket snyggare 😉
LINDA

2 Anonym:

skriven

Jag måste bara tacka en gång till 😊. Lika mycket som dina texter angående tanketroll hjälpte dottern 😊👍🏻 Hjälpte dagens text mig på traven! Jag ska självklart välja de ljusa glasögonen för min egen skull 😊👍🏻❤. / Monica i Småland

Svar: Vad glad jag blir att det hjälpte din dotter att läsa om tanketrollen ❤Jaaaa, ta på de ljusa glasögonen 😃😃 Ta hand om dig ❤❤
LINDA

Kommentera här: