Äter du strikt? 🤔

Igår pratade jag med min frisör om mitt jobb 😊
När vi kom in på att jag är utbildad Kostrådgivare så fick jag frågan:
" Äter du sådär strikt då eller?" 🤔
 
Mitt svar kom fort:
NEJ 😖
 
Jag ser på mat som bränsle 💪
Det jag ger den får jag 💕
Då jag gillar att träna och gör det mycket så tankar jag mycket 👊
Fyller tanken först och främst med mat som ger mig energin jag behöver =
de byggstenar som min kropp behöver 💪
Ex. Frukt, bär, grönsaker, potatis, keso, ägg, havregryn, kvarg, pasta, bönor, quorn, avocado 👍
 
Sen kryddar jag upp allt med godsaker som mörk choklad, popcorn och glass 😋
Tänker 80/20 = 80% byggsten och 20% guldkantssten 💕
 
Fruktsallad i massor, salladslunch, matiga mackor, dessert på restaurang med amerikanska pannkakor, mumsig halloumiburgare med pommes, mellis med ProPud och bär 😋
En salig mix av mat helt i min smak 🔝
Lite av allt 😃
 
Keep it simple 💕
 

Kommentera här: