Att äta..

Att äta..
Det har under många år varit problem för mig..
Ångestfyllt..
Tvångsmässigt..
Svårt..
 
Nu..?
Jag äter..
Jag njuter..
Jag älskar det..
 
 
Jag äter för att orka leva 💕
Orka leva det liv jag vill leva 💕
Ett liv med energi och spring i benen 💕
 
 
På vår resa som vi just kommit hem från har jag märkt det tydligt..
Hur icke problemfyllt det är för mig att äta 👍
Jag "bara" gör det liksom 😃
Ser på mat som det det är..
?
Bränsle 💪
Energi 💪
Det som får mig att prestera 🔝
Det som får mig att må bra 💕
 
 
Jag fyller min kropp med det den behöver 💕
Lite av varje 👍
Inte alltid det som är nyttigast..
Utan det som är godast 😋
För jag mår ju bra av det 👍
Att äta lite av allt 🔝
Balans 💕
 
Så..
Det går att få ordning på ett stört ätbeteende!!!
Jag är ett levande bevis på det 💕

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Tänker också komma dit en dag😀.
Tack för att du pepprar och delar med dig
det betyder mycket för mig❤️

Svar: Jobba på 👊 Fint att du uppskattar det jag skriver ❤ Kämpa på! Livet går inte i repris ❤
LINDA

Kommentera här: