Den ugnsbakade gröten 😋

Ugnsbakad gröt asså 🔝
Vet inte hur många gånger i veckan jag äter det 🤣
Perfekt mellis på jobbet, eller till frukost 👍
 
Idag skuttade jag upp halv sex och sprang till jobbet 🏃‍♀️
Magisk morgon med sol och värme 😎
 
Såklart fyller jag på med mat efter löpningen 💪
Ugnsbakad gröt toppad med frukt och kvarg 😋
 
 
Såhär gör du din egna ugnsbakade gröt:
 
1 dl havregryn
1 msk kokosmjöl
1 ägg
1 msk steviaströ
1 krm salt
100 g blåbär
lite kanel
2 dl utspädd fun light apelsin (eller vatten)
 
Blanda allt i en liten ugnsfast form.
Grädda på 225 grader ca 15 min
(den ska ha "satt" sig)
 
Jag serverar med kvarg eller keso och frukt/bär 😋
Väldans gott 👌
 
Hoppas ni får en fin dag 😃
Här blir det jobb och sen jogg hem 🏃‍♀️
Därefter tacos och häng med min grabb ❤
 
Må bäst 💕
Kram Linda

Kommentera här: