Mintchokladbollar 😋

Det är ingen nyhet att jag älskar choklad 😉
Eller att jag mer än gärna äter chokladbollar 🤣
 
Nu har jag testat att göra mintchokladbollar..
Asså..
Sååå goda 🔝
 
Jag tycker att ni ska testa 👍
 
Såå himla smaskiga 😋😋
 
Här kommer receptet:
 
Till sisådär 10 bollar:
 
2 dl havregryn
2 msk kakao
2 msk steviaströ
1 krm flingsalt
200 g proteinpudding med mint
 
Kokosflingor till garnering 👍
Jag rostar kokosen i stekpanna och låter sen svalna av, sen rullar jag bollarna däri.
 
Ner med allt utom kokos i en bunke.
Fram med elvisp och kör ihop!
Smaka av 👍
Låt stå en stund så smeten blir lite fastare.
Använd två små skedar till hjälp för att rulla bollar av degen.
Rulla bollarna i kokos!
Ställ i kylen en stund..
 
Det är denna proteinpudding jag använder i bollarna
 
Sen..
Njuuuut av bollarna tillsammans med en kaffekopp eller ditt bästa te 💕
Guldkant på tillvaron 😋

Kommentera här: