Kanelbullar!

Hej på er solstrålar ❤️
 
Hur mår ni? 😃
 
Jag sitter i ☀️ på balkongen 👌
Dricker kaffe och njuter av nybakta bullar 😋
Livet alltså ❤️
 
På söndag är det Kanelbullens Dag 😃
Jag tjuvstartar 😉
 
Här kommer receptet på dessa saftiga, smarriga bullar 👍
 
Kanelbullar (4st)
 
1 dl havregryn (lägg i mixer och kör 1 min=eget havremjöl)
1 krm salt
1 msk fiberhusk
1 tsk bakpulver
1 krm vaniljpulver
1 msk steviaströ
1/2 dl mandelmjölk
1/2 dl vatten
 
Blanda allt, låt stå 5 min.
 
Gör fyllningen:
1/2 dl Philadelphiaost (jag använder den 3%-iga)
2 msk steviaströ 
1 krm vaniljpulver
1 tsk kanel
 
Blanda!
 
Lägg plastfolie på en skärbräda.
Rör om i degen så det blir en boll.
Lägg bollen på plasten, lägg en plast på och tryck ut degen till en liten fyrkant.
Bred fyllningen på degen.
Rulla ihop, med hjälp av plastfolien, till en rulle.
Skär i 4 bitar.
Lägg på bakplåtspapper på en plåt.
Grädda mitt i ugnen på 225 grader i 15 minuter.
 
Perfekta som mellanmål då de är fyllda av hälsosam energi 👊
 
Kram på er ❤️

Kommentera här: